Ahad, 17 Mei 2009

Kursus oh kursus ..

Alhamdulillah, semalam dapat hadir 2 program input yang amat bermenafaat, kursus 5S dan kursus pembikinan vedio clip. (5S) SEIRI, SEITON, SEISO, SEIKETSU & SHITSUKE ... yang membawa maksud sisih, susun, sapu, seragam & sentiasa amal. Kedua-kedua kursus ini amat praktikal.

Sebenarnya 5S tu dah lama diamalkan, mak ayah dulu-dulu lagi dah ajar, cuma kadang-kadang dek kerana terlalu banyak tumpukan masa pada kerja-kerja cari rezeki sampai tak sempat nak buat. Menakala kursus pembikinan vedio clip pula memenuhi hasrat hati, maka bolehlah ilmu tersebut di praktikkan dan digunakan untuk bahan mengajar. Hasilnya, hari ini dapat juga menyiapkan 90% vedio clip tu, Alhamdulillah seronok melihat hasilnya.

Kepuasan dan keseronokkan hati adalah bila kita berjaya menghasilkan sesuatu dengan titik peluh sendiri dan bila kita dapat membantu orang lain. Tapi dalam melaksanakan ibadat kepada Allah kita tak boleh berpuas hati, sebaliknya merasa takut amal tak sempurna dan tak diterima serta sentiasa meletakkan harapan yang tinggi supaya Allah terima ibadat kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan